søndag den 26. februar 2012

Superhunden Hund

Endnu en af mine elever er Pia med den fantastiske hund Hund.
(Og til den forvirrende læser; ja, hunden hedder altså Hund...)
Hund er en skøn blanding af labrador, rottweiler og bayersk bjergsweisshund på 6 år. Han er en helt igennem fantastisk hund med det skønneste sind - han er arbejdsom, sød, venlig og imødekommende.
Hans største svaghed er uden tvivl de dejlige damer på holdet, som af og til kan få hans hjerne til at slå kolbøtter når de er i løbetid :)


Pia og Hund er et utroligt dygtigt makkerpar på agilitybanen!! De er min største udfordring at træne, for uanset hvad jeg finder på, løser de bare opgaven til topkarakter. Men det er også sjovt, at jeg skal tænke lidt ud af boksen, og derfor finder jeg ofte på små ekstra-opgaver hen ad vejen...
Efterhånden er det blevet til en pæn række konkurrencer, og Hund er i spring klasse 2, men det kniber med felterne når han er afsted og stressen tager over, så der er lidt af en udfordring for Pia at arbejde med.
Jeg er ikke i tvivl om, at vi nok skal se Pia et par gange til konkurrence i år, men det skal jo lige passe med det travle familieliv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar